Alla inlägg under april 2010

Av Maria Lönn - 6 april 2010 10:21

Jag har varit på road trip. Jag gillar road trip - skarpt. Den kan vara hur kort eller hur lång som helst, men jag gillart! Jag och Helen åkte till Mudgee. Jag kan sammanfatta visiten som fin, jätterolig, udda halvöde by och galen BnB ägare som bara ääääälskade toffsar. Och nu menar jag inte hårtoffsar, oj, nu blev jag tvungen att googla stavningen på toffsar, är inte helt säker, men med ett f kan jag berätta att det finns massa östlänska träffar på google. Grejen var att BnB ägaren gillade möbler och pynt i allmänhet. Rummet, som med stor sannolikhet antagligen var världens minsta, hade en säng, en stor fotölj, två bord, en garderob (med toffsar på). två lampor med varsin ängel på och en toffs som man kunde dra i om man ville tända lyset, vi kanske kan kalla den lystoffs. BnB ägaren (hon hette Leslie, men jag tänkte att jag inte skulle nämna namn, nu är det dock nämnt) verkade inte begränsa sitt gillande till toffsar utan även scoutmärken, eller det var nog inte scoutmärken men de såg ut som dem ...hmmm, är det som ett löv eller, spjut. Ja iaf, hon verkade limmat fast sånt där emblem på allt inne på toan, på schampoo och balsam, papperskorg och skåp.

Sängen var inte bara hög (japp, jag menar hög för så bred var den inte) utan även himmelssäng - hurra. Man vill ju känna sig som en prinsessa på semester.

Iaf, jag måste medge att ägaren var helt fantastisk på att laga mat och vi fick en enorm frukost, men vi fick även sitta och diskutera livet med ägaren. Jag gillar att prata med okända männiksor och höra vad de gör och tänker, men den här damen ville bonda och hon ville bonda ordentligt. Jag tror att hennes sätt att bonda var att prata sex och gång på gång poängtera vikten av att bara ligga med killar och inte gifta sig - Voila, det är just vad jag med skulle prata med med okända människor jag bjudit in i mitt hem. Fast jag kan rekommendera Mudgee, det finns fina vingårdar, men smaskens vin och så är det ett lite gulligt samhälle. Jag ger den 4 av 5 möjliga på småstadsskalan, kanske tom 4.5, jag känner mig generös!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards