Direktlänk till inlägg 17 mars 2010

Abra kadabra eller brandkåren som gick fel

Av Maria Lönn - 17 mars 2010 06:07

Nu har jag precis mailat Helen och jag avslutade mailet med att skriva: "Nu ska jag minsann blogga", så då är det bara att börja plita ner några ord.

Vi har några nya kineser på labbet och de heter ju jättekonstiga saker, jag har ingen chans att komma ihåg vad de heter. Jag är allmänt dålig på namn och snackar vi namn som jag knappt kan uttala så fastnar inget däruppe i huvudet. Fast nu skrev jag saker som egentligen var en helt lögn för det är bara två personer som börjat och jag trodde båda var kineser, men de har visat sig nu när jag kan deras namn att det inte har så jättekomplicerade namn och inte ens är kineser. Iaf, igår ringde min professor Roland och frågade om Jieynge (eller kanske något närliggande) var inne på kontoret. Jag drabbades lite av panik för jag hade absolut ingen aning om vem det var, så jag stirrade stint ner i golvet och upprepade namnet liksom lite sådär fundersamt som om jag kollade mig runt efter personen ifråga. Jag upprepade det ganska högt med förhoppningen att Jieynge skulle höra det och självmant komma mot telefonen. Jag hade tur för fram skuttade vår nya post doc, det visade sig att namnet visst var ett killnamn, jag tyckte det lät väldigt tjejigt, och jag hade nästan gjort en chansning på vår andra nya kollega, men iaf, nu har jag lärt mig hans namn. Dessutom har jag även lärt mig tjejens namn och hon vill kallas Misty. Jag vet inte om det bara är jag, men jag får vissa associationer av det namnet.

Nu ser jag att min rubrik inte alls passar med vad jag skriver, jag skulle ju skriva om det förbannade brandlarmet som väckte mig i söndags natt. Det får bli en annan gång för jag är lite trött på den historien, om sanningen ska fram har jag nog beklagat mig alldeles för många gånger med den berättelsen.

 
 
Ingen bild

Sofia

17 mars 2010 11:29

HAHAHA, åh jag är i precis samma sits nu! Är på Sös avdelning för analyser av cancerprover (konsulttjafs med känns mer som att jag är prao-elev). Folk presenterar sig en gång och räknar sen med att man ska veta vad alla heter! Det blir lite pinsamt när folk frågar om jag sett Monika och jag inte har en aning. KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Lönn - 13 juli 2010 07:41

Jag älskar små byar/samhällen där alla glatt hälsar på dig och ännu bättre när det finns en vilda western feeling över det hela. Sådär så man nästan väntar sig en tumble weed rulla förbi några meter framför ens fötter, samtidigt som en banjo (nej det...

Av Maria Lönn - 6 april 2010 10:21

Jag har varit på road trip. Jag gillar road trip - skarpt. Den kan vara hur kort eller hur lång som helst, men jag gillart! Jag och Helen åkte till Mudgee. Jag kan sammanfatta visiten som fin, jätterolig, udda halvöde by och galen BnB ägare som bara ...

Av Maria Lönn - 23 mars 2010 23:09

Jag har varit lite uttråkade på sistone, och igår nådde det en liten kulmen när tennisen blev inställd, jag glömde plånboken och allt blev pannkaka på kvällen. När väl plånboken var hittad och jag spatserat iväg till Franklins för att handla lite mat...

Av Maria Lönn - 22 mars 2010 07:31

Idag har jag labbat med radioaktiva ämnen. Det är ju inte alls som det borde vara, dvs att jag helt plötsligt får oanade krafter och kan klättra på husfasader, flyga eller bara helt plötsligt kan höra vad folk 200 meter bort pratar om. Nix- inget, ja...

Av Maria Lönn - 4 mars 2010 05:57

  Nu har jag ätit lunch. Det brukar bli väldigt sent, men oftast tidigare än 15.30, kanske runt 14-15. Jag försöker att ta lunch tidigare, men jag har alltid några experiment som jag vill avsluta innan jag i godan ro kan ta lunch och då blir det se...

Ovido - Quiz & Flashcards