Direktlänk till inlägg 4 mars 2010

Satans kaka

Av Maria Lönn - 4 mars 2010 05:57


Nu har jag ätit lunch. Det brukar bli väldigt sent, men oftast tidigare än 15.30, kanske runt 14-15. Jag försöker att ta lunch tidigare, men jag har alltid några experiment som jag vill avsluta innan jag i godan ro kan ta lunch och då blir det sent. Idag var jag tyvärr lite sen i starten, så- senare lunch än vanligt. Jag gick till Deus, även det som vanligt. Mycket trevligt ställe som jag kan rekommendera för alla som någon gång besöker Sydney. Tyvärr slutar de servera mat klockan 15, men de brukar alltid ha något kvar som man kan få. Idag var det bara pizza kvar. Deras pizza är god, men jag var inte så sugen, men nöden har dock ingen lag. Eftersom jag kommer så sent försöker de även bli av med allt de inte sålt till frukost eller lunch. Så jag fick en kaka som Kevin (som jobbar där) tyckte jag skulle äta innan pizzan kom. Jag tycker det är jättesnällt att jag får saker gratis och får man saker gratis ska man inte vara den som lämnar mat. Maten kom snabbt och jag hann inte äta upp kakan. Till maten fick jag även massa sallad, vilket gjorde att jag blev jättemätt och mådde illa. Då hade jag ju den där förbannade kakan kvar som vem som helst skulle lämna när maten står en högt upp i halsen. Men, inte jag, jag kan bara inte lämna den, det var ju så snällt att jag fick den så jag pressar den enorma kakan i munnen och mår ännu mer illa. Det är ju så klantigt och dumt. Likadant var det när de på samma cafe insisterade att jag skulle vara skyldig dem pengar istället för att betala på mitt kort. Jag blir jättnojig över att jag skulle glömma att betala (vilket det är helt omöjligt eftersom det enda jag tänker på att jag inte får glömma att betala) eller ännu värre att de ska glömma att jag faktiskt har betalat och tro att jag är en liten tjyv. Summa sumarum, jag är helt nojig och galen. Dessutom har jag träningsvärk. Så stelt vankande som en anka och totalnojig. Det är jag det!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Lönn - 13 juli 2010 07:41

Jag älskar små byar/samhällen där alla glatt hälsar på dig och ännu bättre när det finns en vilda western feeling över det hela. Sådär så man nästan väntar sig en tumble weed rulla förbi några meter framför ens fötter, samtidigt som en banjo (nej det...

Av Maria Lönn - 6 april 2010 10:21

Jag har varit på road trip. Jag gillar road trip - skarpt. Den kan vara hur kort eller hur lång som helst, men jag gillart! Jag och Helen åkte till Mudgee. Jag kan sammanfatta visiten som fin, jätterolig, udda halvöde by och galen BnB ägare som bara ...

Av Maria Lönn - 23 mars 2010 23:09

Jag har varit lite uttråkade på sistone, och igår nådde det en liten kulmen när tennisen blev inställd, jag glömde plånboken och allt blev pannkaka på kvällen. När väl plånboken var hittad och jag spatserat iväg till Franklins för att handla lite mat...

Av Maria Lönn - 22 mars 2010 07:31

Idag har jag labbat med radioaktiva ämnen. Det är ju inte alls som det borde vara, dvs att jag helt plötsligt får oanade krafter och kan klättra på husfasader, flyga eller bara helt plötsligt kan höra vad folk 200 meter bort pratar om. Nix- inget, ja...

Av Maria Lönn - 17 mars 2010 06:07

Nu har jag precis mailat Helen och jag avslutade mailet med att skriva: "Nu ska jag minsann blogga", så då är det bara att börja plita ner några ord. Vi har några nya kineser på labbet och de heter ju jättekonstiga saker, jag har ingen chans att ko...

Ovido - Quiz & Flashcards