Direktlänk till inlägg 3 mars 2010

Debatt, sex eller shopping

Av Maria Lönn - 3 mars 2010 07:21

Nu ska jag börja blogga igen...ja, det har skrivits förut och det slutar alltid med dåligt samvete å min sida, men nu minsann. Idag var jag även tvungen att välja vilka kategorier min blogg handlar om. Man kunde välja på massa olika saker, tex sex, vilket inte riktigt känns som det stämmer med innehållet på den här bloggen. Shopping, nope, jag shoppar, men jag skriver nog mer om min ångest efter att jag spenderat för mycket pengar. Dvs, jag borde valt kategorin ångest, men det fanns inte. Det hela slutade med att jag skrev resor, hobby och...titta jag har glömt av det redan nu. Dessutom har jag kopplat det till min facebook. Jag är ganska ivrig på att svara ja på saker som min dator frågar mig, förutom om det handlar om uppdateringar. Ofta orkar jag inte ens läsa igenom allt utan hammrar glatt ner ja på alla frågor. Detta kan ofta leda till lite korkade händelser, en gång höll jag på att knappa ja på att alla på min jobbadress skulle få en förfrågan om de inte ville starta ett facebook konto och även ha mig som vän. Jag har väldigt många på min jobbadress som inte riktigt skulle se det roliga med att jag skulle vilja vara facebookvän med dem. Det skulle väl räcka med det, men sen vet jag ju även hur jag skulle försöka stryka ett streck över det hela med ett ännu underligare mail, där jag skulle förklara hur alla skulle ignorera mailet och sen vet man aldrig vad som skulle slinka ut ur mitt huvud. Scary vad mitt pladder kan leda till. Jag borde ha lärt mig att mina försök till att förklara pinsamma incidenser ofta får oanade konsekventer.

Oh nu ska jag på Yoga. Jag är klumpigast och ovigast av alla. Dessutom är jag ganska sur för det gör så ont. Som ni ser, jag sprider glädje och ljus var jag än går!


Tjing

 
 
Ingen bild

Helen

3 mars 2010 07:44

Och jag som inte ens visste att du hade en blogg! Kul, den ligger som favorit på min dator nu. Och så kan vi tracka varandra med gnäll om att den andre inte uppdaterat sin blogg. Eller kan vi sucka över hur omöjligt det är att hinna med att blogga. Det går bra vilket som. Kram, ses på fredag!

 
Ingen bild

Sofia

3 mars 2010 08:41

Jippie, jag älskar att läsa din blogg! Nu har jag till exempel fnissat så att jag nästan satte min HallonMer i halsen åt det "ignorera mitt mail"-mail som nästan skickades. Jag skulle göra precis samma sak, usch man är lite för ivrig att förklara pinsamheter jämt och tro att det ska bli bättre. Men ICKE.
Jag är dag 2 på jobbet men har inte mycket att göra ännu... så jag läser blogg och fikar. Saknar dig, KRAM!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Lönn - 13 juli 2010 07:41

Jag älskar små byar/samhällen där alla glatt hälsar på dig och ännu bättre när det finns en vilda western feeling över det hela. Sådär så man nästan väntar sig en tumble weed rulla förbi några meter framför ens fötter, samtidigt som en banjo (nej det...

Av Maria Lönn - 6 april 2010 10:21

Jag har varit på road trip. Jag gillar road trip - skarpt. Den kan vara hur kort eller hur lång som helst, men jag gillart! Jag och Helen åkte till Mudgee. Jag kan sammanfatta visiten som fin, jätterolig, udda halvöde by och galen BnB ägare som bara ...

Av Maria Lönn - 23 mars 2010 23:09

Jag har varit lite uttråkade på sistone, och igår nådde det en liten kulmen när tennisen blev inställd, jag glömde plånboken och allt blev pannkaka på kvällen. När väl plånboken var hittad och jag spatserat iväg till Franklins för att handla lite mat...

Av Maria Lönn - 22 mars 2010 07:31

Idag har jag labbat med radioaktiva ämnen. Det är ju inte alls som det borde vara, dvs att jag helt plötsligt får oanade krafter och kan klättra på husfasader, flyga eller bara helt plötsligt kan höra vad folk 200 meter bort pratar om. Nix- inget, ja...

Av Maria Lönn - 17 mars 2010 06:07

Nu har jag precis mailat Helen och jag avslutade mailet med att skriva: "Nu ska jag minsann blogga", så då är det bara att börja plita ner några ord. Vi har några nya kineser på labbet och de heter ju jättekonstiga saker, jag har ingen chans att ko...

Ovido - Quiz & Flashcards