Direktlänk till inlägg 10 september 2009

Lögnerskan

Av Maria Lönn - 10 september 2009 07:48


Vilken liten lögnerska jag är. Det där jag skrev om att jag vägrar att cykla på trottoarerna kan jag ta tillbaka. Jag har numer märkt hur ypperligt det fungerar. Man slipper de totalt vanvettiga buss och bilförarna och det är inte så mkt folk på trottoarerna i vilket fall som helst. Trots att jag gladeligen numer susar fram på trottoaren måste jag ändå tillägga att jag innerst inne tycker det är fel. Oj oj vilken dubbelmoralig människa jag är, men jag låter det gå för denna gång.

Idag funderar jag på att åka till IKEA. Jag behöver en bokhylla, eller egentligen skulle jag behöva garderober. Det finns inte så mycket lagringsutrymme i min lägenhet och förråd och vind verkar de inte ens veta vad de är för något. Eftersom jag gjorde min lilla shoppingtur på pocket shop när jag var i Sverige och därefter släpade med mig 16 nya böcker hem till Sydney, så har jag numer små högar här och där med böcker – därav behovet av bokhylla. Jag funderar på expedit eller ett sideboard av ngt slag. Dessutom måste jag nog äta köttbullar när jag är där.

Tjing tjong pling plong!

 
 
Ingen bild

ML

13 september 2009 20:49

Hej!

Hur mår du? Vi har försökt ringa sdig ngr gånger på din mobil i helgen, men vi försöker imorgon måndag istället. Vi vill inget särskilt bara höra hur du har det.

Kram mamma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Lönn - 13 juli 2010 07:41

Jag älskar små byar/samhällen där alla glatt hälsar på dig och ännu bättre när det finns en vilda western feeling över det hela. Sådär så man nästan väntar sig en tumble weed rulla förbi några meter framför ens fötter, samtidigt som en banjo (nej det...

Av Maria Lönn - 6 april 2010 10:21

Jag har varit på road trip. Jag gillar road trip - skarpt. Den kan vara hur kort eller hur lång som helst, men jag gillart! Jag och Helen åkte till Mudgee. Jag kan sammanfatta visiten som fin, jätterolig, udda halvöde by och galen BnB ägare som bara ...

Av Maria Lönn - 23 mars 2010 23:09

Jag har varit lite uttråkade på sistone, och igår nådde det en liten kulmen när tennisen blev inställd, jag glömde plånboken och allt blev pannkaka på kvällen. När väl plånboken var hittad och jag spatserat iväg till Franklins för att handla lite mat...

Av Maria Lönn - 22 mars 2010 07:31

Idag har jag labbat med radioaktiva ämnen. Det är ju inte alls som det borde vara, dvs att jag helt plötsligt får oanade krafter och kan klättra på husfasader, flyga eller bara helt plötsligt kan höra vad folk 200 meter bort pratar om. Nix- inget, ja...

Av Maria Lönn - 17 mars 2010 06:07

Nu har jag precis mailat Helen och jag avslutade mailet med att skriva: "Nu ska jag minsann blogga", så då är det bara att börja plita ner några ord. Vi har några nya kineser på labbet och de heter ju jättekonstiga saker, jag har ingen chans att ko...

Ovido - Quiz & Flashcards