Alla inlägg den 11 september 2009

Av Maria Lönn - 11 september 2009 08:54

Jag är inte en storfan av fåglar, har nog aldrig varit det för jag tycker de är lite läskiga. Här i Australien är de inte bara läskiga utan även extremt högljudda, främst Kakaduorna och cookaburra. De har som egna små konserter som jag ovilligt tvingas lyssna till. Idag satt jag i en park och åt lunch. Det är så fint väder att det är omöjligt att vara inne under den korta lunchen vi har. Iaf, jag satt där i godan ro och åt en macka när helt plötsligt världens största fågel kom spatserande... eller det kanske inte var världens största, men den var stor och svart som en korp och klarblåa ögon. Inte nog med att den var stor och såg läskig ut, den hade dessutom inte den minsta respekt för mig (kanske inte så konstigt eftersom jag satt stel som en pinne och sa "hjälp hjälp") men den kom bara närmare och närmare. Såg så där lite stöddig ut, det var först när jag började vifta med min kofta som jag tagit av mig som den visade något som helst tecken på att vara rädd. Den gick några steg tillbaka och sen la den sig tillrätta, precis som en hund när den lägger sig och så låg den där och stirrade på mig. Herregud, jag kunde inte tänka på något annat än den där galna fågeln.

Nu till något roligt. Jag har köpt en grill, en röd en och ikväll är det grillning på min balkong. Det ska bli världens roligaste.

Ovido - Quiz & Flashcards