Alla inlägg den 1 september 2009

Av Maria Lönn - 1 september 2009 08:59

Idag har jag haft studenter. Två killar som läste 3dje året på universitetet. De kom för tidigt, var väldigt intresserade av allt och hade många frågor. Då är det roligt. En kille gjorde ett litet misstag och blev jätteförtvivlad. Han sa efteråt att han var så ledsen att han gjort fel och att allt var nytt och han skämmdes så mkt. Herregud, tänk om de visste alla gånger jag klantat mig, det händer allt som oftast. När jag poängterade det, sa han att det kändes bättre, men han verkade ändå lite ledsen. Jag vet hur det är när man gjort något klantigt och sen inte kan släppa det. Speciellt de gånger när man så gärna vill göra bra ifrån sig. Att traska runt och grubbla på sånt är ju det dummaste man kan göra, men ibland vill det bara inte lämna hjärnan. Jag vet inte riktigt hur jag ska få honom att glömma det där, men det ska jag nog lyckas med. Tyvärr gjorde misstaget att alla celler dog i två prover. Jag funderar att fuska och ge honom gamla prover från mig för att visa att det inte är hela världen om det blir lite fel, men man ska väl inte ljuga och han har andra prover att fortsätta med, så inget ljugeri här.

Ikväll ska jag på bio. District 9. Har hört från flera håll att den är bra - underbart!

Ovido - Quiz & Flashcards