Direktlänk till inlägg 30 augusti 2009

Stenhård rockare

Av Maria Lönn - 30 augusti 2009 08:47

Söndag eftermiddag och jag känner redan nu att jag inte vill gå till jobbet imorgon. Jag har haft en så härlig helg. Bland annat var jag, Torgny och Ingalill ute och bushwalkade. Det är nog min favoritsysselsättning i världen. Vi gick Jerusalem walk vid Cowan. Det är så vacker där. Dessutom är jag ju ett stort fan av picknickar, så med nybakad baguette, skinka och kaffe på en sten vid vattnet, kan man ju bara inte klaga. Dessutom såg vi en rocka i vattnet. Tyvärr har ju jag inte så bra kamera, så mina bilder av rockan ser bara ut som bilder av vatten med en sten i, därför får ni se en annan bild av hur fantastiskt vacker det är vid Jerusalem bay.

Idag är det söndag och jag har varit och ätit lunch med Micke, därefter köpte vi en kaffe och satt vid hamnen. Jag så en jättekonstig fågel som dök i flera minuter. Det har jag aldrig sett förut, eller också simma den långt under vattnet att man missade den när den kom upp.

Jag har varit i Sverige. Det var så underbart härligt. Dessutom tror jag att jag glömt hur mycket jag tycker om min familj och mina vänner i Sverige. De är helt enkelt helt fantastiska människor. Så fantastiska att man bara inte kan vara utan dem. Därför har jag bestämt att jag måste flytta närmare Sverige. Inget är värt att bara kunna se dessa personer en gång om året, inte ens ett så underbart land som Australien.

Nu ska jag bli duktig med att blogga igen, inte vänta i flera veckor på ett inlägg. Det var bara semestertider=)!

 
 
Ingen bild

Maria G

30 augusti 2009 15:15

Jippey! Du är på G.

 
Ingen bild

M.L.

30 augusti 2009 19:01

Hej!

Det är ju en j fin bild du har tagit på Jerusalem bay eller vad det hette.

Kram mamma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Lönn - 13 juli 2010 07:41

Jag älskar små byar/samhällen där alla glatt hälsar på dig och ännu bättre när det finns en vilda western feeling över det hela. Sådär så man nästan väntar sig en tumble weed rulla förbi några meter framför ens fötter, samtidigt som en banjo (nej det...

Av Maria Lönn - 6 april 2010 10:21

Jag har varit på road trip. Jag gillar road trip - skarpt. Den kan vara hur kort eller hur lång som helst, men jag gillart! Jag och Helen åkte till Mudgee. Jag kan sammanfatta visiten som fin, jätterolig, udda halvöde by och galen BnB ägare som bara ...

Av Maria Lönn - 23 mars 2010 23:09

Jag har varit lite uttråkade på sistone, och igår nådde det en liten kulmen när tennisen blev inställd, jag glömde plånboken och allt blev pannkaka på kvällen. När väl plånboken var hittad och jag spatserat iväg till Franklins för att handla lite mat...

Av Maria Lönn - 22 mars 2010 07:31

Idag har jag labbat med radioaktiva ämnen. Det är ju inte alls som det borde vara, dvs att jag helt plötsligt får oanade krafter och kan klättra på husfasader, flyga eller bara helt plötsligt kan höra vad folk 200 meter bort pratar om. Nix- inget, ja...

Av Maria Lönn - 17 mars 2010 06:07

Nu har jag precis mailat Helen och jag avslutade mailet med att skriva: "Nu ska jag minsann blogga", så då är det bara att börja plita ner några ord. Vi har några nya kineser på labbet och de heter ju jättekonstiga saker, jag har ingen chans att ko...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards