Alla inlägg den 14 maj 2009

Av Maria Lönn - 14 maj 2009 07:57

"Jag vill också börja blogga". Det har jag sagt i över ett år, men nu, nu smäller det på riktigt. Antagligen en smula försent. Om jag vore tidsenlig skulle jag väl antagligen twittra eller något ännu hippare som jag ännu inte ens vet namnet på. Dock är jag varken så hipp eller modern.


Jag är i Sydney, Australien nu. Har bott här i nästan 4 månader. Jag kan inte förstå att tiden går så snabbt. Jag har sagt till folk att tiden går fortare här än i Sverige, men folk bara skakar på huvudet. De förstår inte hur rätt jag har och att de bara inte kommit på denna sanning än.


En sak som jag märkt förstärks här, är min förmåga att dra till mig underliga människor eller hamna i udda människors sällskap. Senast var det under min serietecknarkurs. Andra människor kanske skulle anat att en viss grupp av människor dras till serietecknande, men detta hade jag inte ens ägnat en tanke åt. Kursen hölls på ett cafe som är otroligt trevligt och som bara ligger några meter från min lägenhet. Väl inne ser jag ett helt bord med människor i olika åldrar. Alla var väldigt vänliga och presenterade sig artigt. När jag väl slått mig ner, säger en man i 50årsåldern, lätt överviktig, smutsiga naglar och tungan för det mesta hängande utanför munnen. "Den här köpte jag jättebilligt på konstaffären", samtidigt som han rullar på en lerklump. Jaha, svara jag, är det som ett suddgummi? Ja, säger han, men det är väldigt billigt och det funkar. Så synade han mig noggrant och frågade om jag ville känna på lerklumpen - Jag var inte så sugen.

Därefter började läraren prata och vad han främst fokuserade på var att han hade varit med i tidningen och att han på bilden var väldigt lik Elvis Costello. Han skickar runt tidningen, inte bara ett, utan två varv för att försäkra sig om att ingen missat hans likhet med Elvis. Därefter sätter han på sig en färggrann narrmössa med pinglor. Jag har ännu inte fattat varför han under resterande del av kursen hade denna på sig, men han tyckte väl det passade. Jag lärde mig att rita en mus och det var helt klart värt de 12 dollar jag betalat. Jag kommer gå dit igen, men jag kanske inte kommer, som resterande deltagare, att komma till kursen för den sociala delen...



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards