Direktlänk till inlägg 22 maj 2009

I förkylningens tid

Av Maria Lönn - 22 maj 2009 07:53

Jag har gått och blivit förkyld. Inte lite heller. Näsan rinner som bara den, samtidigt som den är täppt. Jag tycker att det är helt motsägelsefullt och därför inte skulle vara fysiskt möjligt, men uppenbarligen är det det. Dock tror jag att jag snart kommer att må bra super Vi har en läkare i vår grupp. Han är inte bara läkare utan även från Thailand. Detta betyder att han har dundermedicin som hjälper mot allt. När jag satt i min ensamhet och snörvlade som bäst (jag måste klappa mig lite på axeln och berätta att jag av omtanke för mina kollegors hälsa håller mig undan och inte ens åt lunch med dem). I alla fall kommer min kollega fram och frågar om jag inte vill ha halstabletter. Det behöver jag inte för mitt halsont som startade hela förkylningen har försvunnit. Sen föreslår han antibiotika (något som även det rymmer sig på hans hylla) därefter föreslår han ngn annan medicin som visst innehåller ALLT. Antihistaminer, febernedsättande OCH dessutom uppåttjack. Jag sa att jag hade några viktiga försök kvar att göra, varpå han la upp tabletterna på min hylla samtidigt som han sa: "Ja, jag skulle ju inte rekommendera bilkörning i kombination med dessa, men du kan ju ta dem sen." Jag förväntar mig en en höjdarkväll med dessa tabletter. Oh, jag kommer vara überfrisk imorgon!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Lönn - 13 juli 2010 07:41

Jag älskar små byar/samhällen där alla glatt hälsar på dig och ännu bättre när det finns en vilda western feeling över det hela. Sådär så man nästan väntar sig en tumble weed rulla förbi några meter framför ens fötter, samtidigt som en banjo (nej det...

Av Maria Lönn - 6 april 2010 10:21

Jag har varit på road trip. Jag gillar road trip - skarpt. Den kan vara hur kort eller hur lång som helst, men jag gillart! Jag och Helen åkte till Mudgee. Jag kan sammanfatta visiten som fin, jätterolig, udda halvöde by och galen BnB ägare som bara ...

Av Maria Lönn - 23 mars 2010 23:09

Jag har varit lite uttråkade på sistone, och igår nådde det en liten kulmen när tennisen blev inställd, jag glömde plånboken och allt blev pannkaka på kvällen. När väl plånboken var hittad och jag spatserat iväg till Franklins för att handla lite mat...

Av Maria Lönn - 22 mars 2010 07:31

Idag har jag labbat med radioaktiva ämnen. Det är ju inte alls som det borde vara, dvs att jag helt plötsligt får oanade krafter och kan klättra på husfasader, flyga eller bara helt plötsligt kan höra vad folk 200 meter bort pratar om. Nix- inget, ja...

Av Maria Lönn - 17 mars 2010 06:07

Nu har jag precis mailat Helen och jag avslutade mailet med att skriva: "Nu ska jag minsann blogga", så då är det bara att börja plita ner några ord. Vi har några nya kineser på labbet och de heter ju jättekonstiga saker, jag har ingen chans att ko...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards