Direktlänk till inlägg 23 maj 2009

förkylningstider fortsätter

Av Maria Lönn - 23 maj 2009 08:58

Jag glömde Bernies tabletter på labbet igår. Tänk vad frisk jag varit om jag bara kommit ihåg att ta ner dem från hyllan och lagt dem i väskan. Tyvärr spelar det ingen roll hur mycket jag önskar att jag kommit ihåg den specifika handlingen, det ändrar inget. Istället har jag legat i min soffa och ömsom läst Mankell ömsom tittat på entourage, season 4.

Fantastisk serie måste jag säga och om man inte sett den ska man försöka göra det. Från att varit en småkriminell nedladdare från piratebay är jag  numer en väldigt laglydig medborgare som införskaffar alla mina tv-serier från Hum records på King Street. Jag går runt i den affären och pillar på alla DVDer. Ibland får jag för mig att jag ska köpa de gamla klassiker som finns och därefter kolla igenom dem, mest för att man SKA ha sett dem. Jag har kommit på att det är en dum ide. Jag har numer så dåligt minne, att jag väldigt snabbt skulle glömma av att jag ens sett filmerna, vilket gör det hela till en urbota korkad ide som bara skulle ta mer av min dyrbara tid ifrån mig. Det finns ju iofs en chans att jag verkligen gillar dessa gamla filmer, men troligen inte. Oftast gillar jag inte gamla grejer, med undantag från kyrkor, kristallkronor och fotöljer (om man får klä om dem i Josef Frank tyg).

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Lönn - 13 juli 2010 07:41

Jag älskar små byar/samhällen där alla glatt hälsar på dig och ännu bättre när det finns en vilda western feeling över det hela. Sådär så man nästan väntar sig en tumble weed rulla förbi några meter framför ens fötter, samtidigt som en banjo (nej det...

Av Maria Lönn - 6 april 2010 10:21

Jag har varit på road trip. Jag gillar road trip - skarpt. Den kan vara hur kort eller hur lång som helst, men jag gillart! Jag och Helen åkte till Mudgee. Jag kan sammanfatta visiten som fin, jätterolig, udda halvöde by och galen BnB ägare som bara ...

Av Maria Lönn - 23 mars 2010 23:09

Jag har varit lite uttråkade på sistone, och igår nådde det en liten kulmen när tennisen blev inställd, jag glömde plånboken och allt blev pannkaka på kvällen. När väl plånboken var hittad och jag spatserat iväg till Franklins för att handla lite mat...

Av Maria Lönn - 22 mars 2010 07:31

Idag har jag labbat med radioaktiva ämnen. Det är ju inte alls som det borde vara, dvs att jag helt plötsligt får oanade krafter och kan klättra på husfasader, flyga eller bara helt plötsligt kan höra vad folk 200 meter bort pratar om. Nix- inget, ja...

Av Maria Lönn - 17 mars 2010 06:07

Nu har jag precis mailat Helen och jag avslutade mailet med att skriva: "Nu ska jag minsann blogga", så då är det bara att börja plita ner några ord. Vi har några nya kineser på labbet och de heter ju jättekonstiga saker, jag har ingen chans att ko...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards