Alla inlägg den 9 juni 2009

Av Maria Lönn - 9 juni 2009 08:40

Hej hej,

idag är det tisdag, men eftersom det var helgdag igår, har labbet alla möten idag. Jag var inne och arbetade igår, helgdagen till trots, och labbade bara för att jag skulle ha något att visa upp för min kära professor. Nu visade det sig att jag gjort ett klantigt fel och jag kunde inte ens förklara varför jag gjort som jag gjort när jag nu satt där i mötet. Mina resultat kasserades och hela gårdagen var bara bortkastad tid, som jag istället kunde tittat på valar och fikat på Bondi. Jag tar det som ett tecken på att jag aldrig mer ska kasta bort värdefull ledighet på att jobba. För övrigt är jag är inte särskillt bra på att ta kritik, eller jo jag tar det bra, men längst inne blir jag jätteldesen och fasligt irriterad på mig själv. Jag gillar nämligen inte att göra klantiga fel, inte alls.


För tillfället är det Sydney filmfestival. Oh, jag gillar verkligen filmfestivaler. De visar en svensk film som inte är min stil och dessutom verkar ruskigt tråkig. Dock kommer jag se den. Grejen är att jag blir så väldigt patriotisk när jag är här. Jag blir alltid lycklig när någon frågar varifrån jag kommer och jag gladeligen får svara Sverige och dessutom tillägga att det är ett suveränt land. På något sätt glömmer jag det gråa novemberrusket och knotten/myggen på sommaren. Jag har nog lite hemlängtan!

Ovido - Quiz & Flashcards