Alla inlägg den 12 juni 2009

Av Maria Lönn - 12 juni 2009 01:02

I onsdags kväll var jag och såg Maria Larssons eviga ögonblick på Sydney filmfestival. Jag hade ingen aning om att den skulle visas innan Neil nämnde den för mig och föreslog att vi skulle gå på den. Inte bara för att det var en svensk film, utan även för att den visades på en sån fin teater. Vad rätt han hade. Det var den finaste teater jag varit på. Jag är ju svag för slott och balkänsla och det var det verkligen över denna teater. Jag tror Neil blev alldeles förskräckt över hur jag betedde mig. Jag blev helt mållös när vi kom in i salongen och bara stog och gapade och tittade på alla kristallkronor. Dessutom tvingade jag runt honom för att titta på i mer eller mindre alla vrår för att det var så fint. FIlmen i sig var helt ok, men kanske inte min favorit.


Igår var jag på bokklubb. När jag berättat för Emma på labbet att jag skulle på bokklubb berättade hon att bokklubbarna i England var mer som ett pick up ställe för killar som lekte att de var intelektuella, än ett bokdiskussions möte. Jag kan inte säga detsamma om denna bokklubb. Jag var helt klart yngst. Enbart en man och resterande kvinnor som var minst dubbelt så gamla som mig. Men, oh, vad jag gillade det ändå. Det är så roligt att diskutera böcker och livet med människor man vanligtvis inte skulle umgås med. Personer som har helt andra bakgrunder och kanske värderingar. När de läste boken tänkte de på totalt andra saker än vad jag funderade på. Det är intressant och man ser boken från en helt annan vinkel. Själva bokklubben hölls i ett litet rum på biblioteket som hade en äkta brittiskt bibliotekkänsla över sig. Det serverades vin, kaffe och sandwich. Tyvärr hålls bokklubben enbart en gång i månaden, så nu måste jag vänta hela 30 dagar på att återigen få gå dit.


Idag är det fredag, oh vad skönt!

Ovido - Quiz & Flashcards