Alla inlägg den 25 juni 2009

Av Maria Lönn - 25 juni 2009 09:15

Jag är en stel liten figur. Svårt att tro att jag faktiskt varit riktigt vig för 20 år sedan. Nu är jag som en gammal fotbollsspelare. Jag tror det kommer sig av att jag är lite väl duktig på att hoppa över stretchen efter jag tränat. Ibland tänker jag att jag ska stretcha när jag duschar, liksom två flugor i en smäll- Det funkar inte. Duschar gör jag, men stretchen uteblir. Jag har som mål att gå på yoga minst en gång i veckan. Jag var där i onsdags, då instruktören som är superbra, kommenterade att vi nog borde köra nackstretch nästa vecka pga mig. Det hela kom sig av att vi skulle göra en övning på golvet då vi skulle ligga på underarmarna och skjuta upp bröstet. Jag började frusta som en häst, eftersom jag inte ens kan beskriva ställningen jag hamnade i. Den var varken vacker eller korrekt. Jag tror det hela har lite med att jag är stressad också. Jag kan vakna mitt i natten och känna att jag biter ihop tänderna hårt hårt. Likaså kan jag komma på mig själv att sitta med axlarna uppe vid örona. Inte bra, men jag jobbar på med min yoga och nu ska jag köra extra hårt. Vänta bara, när jag kommer hem till Sverige i sommar kommer jag vara vigare än vigast!

Ovido - Quiz & Flashcards