Alla inlägg den 13 juni 2009

Av Maria Lönn - 13 juni 2009 02:51

Jag har gjort något mycket fult, men jag var bara tvungen. Vinter i Sydney betyder lika kallt inomhus som utomhus. Detta gäller såklart även för min lägenhet. Den är svinkall och jag har ännu inte lyckats införskaffa en heater. I förrgår när jag skulle gå och lägga mig och det var så där kallt att man var tvungen att krypa ner under tre täcken och ve och fasa om ens ena tån stack ut under täcket. Jag gillar inte att frysa, så då gick jag iväg och tände en hel drös med värmeljus och placerade runt i lägenheten och så gick jag och la mig och sov igen. O, oj om brandkåren skulle vetat. Det gick såklart bra, men nu är jag på jakt efter en heater. Idag löste jag problemet genom att sätta på alla spisplattorna och ugnen. Satan, vad varmt det blev. Sen gick brandvarnaren igång så inte heller det funkade. För mig är det totalt ofattbart att australiensare inte förstått meningen med att bygga bra hus. Ännu värre är det på Nya Zeeland har jag hört. Där är husen minst lika kalla som här, dock med skillnaden att de aldrig har det varma vädret. Grejen är ju att ett välisolerat hus även skyddar mot värme. Min sammanfattning är att australiensare inte riktigt fattat grejen. Att de även har dålig smak är något jag ska återkomma till i senare bloggar.

Nu ska jag ut på jakt efter heater!

Ovido - Quiz & Flashcards