Direktlänk till inlägg 8 juni 2009

Brisbane

Av Maria Lönn - 8 juni 2009 08:37

Jag har varit i Brisbane i helgen. Oh, vad trevligt jag hade det. Jag var där och hälsade på Laura och hennes man Chris. De bodde i ett så fint hus, med världens finaste utsikt över Brisbane. I Brisbane är det fortfarande sommarväder, men tyvärr är jag numer tillbaka i Sydney och till råga på allt på jobbet. Idag är det drottningens födelsedag. Det är en av de få helgdagar som Australien har. Att jag sitter och jobbar känns därför helt fel. Dessutom måste jag jobba ganska länge. Det är inte så att jag jobbar hela tiden, utan jag gör en sak, därefter måste jag vänta i 45 min, labba i 20 min, måste vänta i 60 min. Ja, ni fattar hur det funkar. Jag tänkte dock att det kanske inte skulle bli så tråkigt utan jag kunde använda mitt telefonkort och ringa till alla de älskade människor jag saknar så sannslöst mycket i Sverige. Väl här märker jag att jag slängt mitt kort (eller det är snarare en lapp med en kod på) vilket jag redan gjort med ett annat kort en gång tidigare. Argh, vad jag blir less på mig själv. Tänk jag hade kunnat sitta här och prata om allt mellan himmel och jord med de jag saknar, men icke. Jag får nöja mig med att blogga. Förutom att varit på labbet har jag även läst ut boken Saturday av ian mcEwan. Den var helt ok, men kanske inte det bästa jag läst. Boken var inte självvald av mig utan det är en bokklubb som anordnas av Sydney State Library. Jag har aldrig deltagit tidigare, men det ska bli jätteintressant. Själva bokklubben är på torsdag och då ska jag vara där redo att diskutera ord för ord, mening för mening.

Nu har jag dock ett lite längre uppehåll och jag funderar om jag ska bege mig iväg för att se om jag kan få i mig ngt kaffe. Tyvärr är Deus stängt, som är mitt absoluta fik här i krokarna. Jag vet, jag går och letar efter ett nytt fik. Oh, vad roligt!

 
 
Sue-Li

Sue-Li

8 juni 2009 08:53

Hallåååååå!!!

Bara snubblade över din blogg!!! Spännande!!!

KRAM

http://soli.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kräkfläcks-Soffan

8 juni 2009 20:51

Åh, tänk om det har varit du som ringt alla de gånger som jag skitit i att svara för att jag tänkte att det alltsomoftast bara är försäljare som ringer på hemtelefonen ändå! "Om det är nån jag känner ringer de väl på mobilen snart" har jag tänkt. Gudars vad dumt i så fall! Jag ska aldrig mer låta bli att svara. Eller rättare sagt, jag ska svara "Hos Sofia och Johan det är Ida" och spela lillasyster som är barnvakt, då är det lättare att bli av med försäljarna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Lönn - 13 juli 2010 07:41

Jag älskar små byar/samhällen där alla glatt hälsar på dig och ännu bättre när det finns en vilda western feeling över det hela. Sådär så man nästan väntar sig en tumble weed rulla förbi några meter framför ens fötter, samtidigt som en banjo (nej det...

Av Maria Lönn - 6 april 2010 10:21

Jag har varit på road trip. Jag gillar road trip - skarpt. Den kan vara hur kort eller hur lång som helst, men jag gillart! Jag och Helen åkte till Mudgee. Jag kan sammanfatta visiten som fin, jätterolig, udda halvöde by och galen BnB ägare som bara ...

Av Maria Lönn - 23 mars 2010 23:09

Jag har varit lite uttråkade på sistone, och igår nådde det en liten kulmen när tennisen blev inställd, jag glömde plånboken och allt blev pannkaka på kvällen. När väl plånboken var hittad och jag spatserat iväg till Franklins för att handla lite mat...

Av Maria Lönn - 22 mars 2010 07:31

Idag har jag labbat med radioaktiva ämnen. Det är ju inte alls som det borde vara, dvs att jag helt plötsligt får oanade krafter och kan klättra på husfasader, flyga eller bara helt plötsligt kan höra vad folk 200 meter bort pratar om. Nix- inget, ja...

Av Maria Lönn - 17 mars 2010 06:07

Nu har jag precis mailat Helen och jag avslutade mailet med att skriva: "Nu ska jag minsann blogga", så då är det bara att börja plita ner några ord. Vi har några nya kineser på labbet och de heter ju jättekonstiga saker, jag har ingen chans att ko...

Ovido - Quiz & Flashcards