Direktlänk till inlägg 24 juni 2009

Frustration över livets svårigheter

Av Maria Lönn - 24 juni 2009 06:13

Idag är det klarblå himmel och ganska varmt. Jag var precis nere och köpte en kaffe på Deus eftersom mitt expriment drar ut på tiden. Samtidigt förbereder jag ett föredrag till på måndag, men jag har ingen riktig inspiration och det är mer att jag sitter och printar ut artikel efter artikel, med hopp om att jag ska hinna läsa dem. Vilken träddödare jag är.


Igår fick jag reda på att jag fått ett litet anslag på 60 000, kul. Samtdigt fick jag reda på att nu var det dags att ansöka de prestigefyllda post doc anslagen för University of Sydney. Jag har sagt att jag borde söka, vilket jag borde. Dock är det så att enbart tanken på ansökan får mig att hyperventilera och därefter ge mig huvudvärk. Skulle jag få anslaget betyder det garanterat att jag stannar här i ytterligare några år. Att stanna i Australien är iofs helt ok. Men viktigare är att det även betyder att jag stannar inom den akademiska forskningen ytterligare några år och det är där jag börjar bli fundersam. Som jag skrivit tidigare, forskning är superintressant, men kanske inte mitt kall i livet. Labba gillar jag inte ens. Jag vet att det finns de forskare som äter, sover och fullkomligt lever forskning. Det gör tyvärr inte jag. Mitt huvud är oftast fyllt med nya skor, bra böcker, popstjärnsdrömmar (ja, i vuxen ålder fantiserar jag fortfarande ibland om att bli popstjärna), kvällens planer och nya resemål. Jag ligger helt klart i lä jämfört med de som planerar morgondagens expriment från morgon till kväll. Eftersom jag inte kommer framåt i mina framtidsplaner, gissar jag att jag kommer återkomma till dem i framtida bloggar.


Jag har varit med på förstasidan av mx. Oj, vad jag är stolt!

 
 
Ingen bild

ML

24 juni 2009 16:12

Vilka spännande berättelser jag får ta del av genom din blogg. Jätteintressant.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Lönn - 13 juli 2010 07:41

Jag älskar små byar/samhällen där alla glatt hälsar på dig och ännu bättre när det finns en vilda western feeling över det hela. Sådär så man nästan väntar sig en tumble weed rulla förbi några meter framför ens fötter, samtidigt som en banjo (nej det...

Av Maria Lönn - 6 april 2010 10:21

Jag har varit på road trip. Jag gillar road trip - skarpt. Den kan vara hur kort eller hur lång som helst, men jag gillart! Jag och Helen åkte till Mudgee. Jag kan sammanfatta visiten som fin, jätterolig, udda halvöde by och galen BnB ägare som bara ...

Av Maria Lönn - 23 mars 2010 23:09

Jag har varit lite uttråkade på sistone, och igår nådde det en liten kulmen när tennisen blev inställd, jag glömde plånboken och allt blev pannkaka på kvällen. När väl plånboken var hittad och jag spatserat iväg till Franklins för att handla lite mat...

Av Maria Lönn - 22 mars 2010 07:31

Idag har jag labbat med radioaktiva ämnen. Det är ju inte alls som det borde vara, dvs att jag helt plötsligt får oanade krafter och kan klättra på husfasader, flyga eller bara helt plötsligt kan höra vad folk 200 meter bort pratar om. Nix- inget, ja...

Av Maria Lönn - 17 mars 2010 06:07

Nu har jag precis mailat Helen och jag avslutade mailet med att skriva: "Nu ska jag minsann blogga", så då är det bara att börja plita ner några ord. Vi har några nya kineser på labbet och de heter ju jättekonstiga saker, jag har ingen chans att ko...

Ovido - Quiz & Flashcards