Direktlänk till inlägg 28 juni 2009

Design a'la jesus

Av Maria Lönn - 28 juni 2009 03:22

Idag är det finfint vinterväder och jag har tagit på mig alldeles för mkt kläder. Så jackan måste ner i väskan för att jag inte ska svettas ihjäl.

Igår var jag medbjuden till en modevisning av en tjej på labbet. Det hela var i Oatley, som ligger en bra bit bort från Sydney. Jättefint litet ställe. För en gång skull var jag tidig och gick till Gloria Jeans för en kaffe. Väl där frågade jag efter adressen som jag skulle till. Då hon som jobbade på cafet inte visste var det låg började hon fråga runt. Dock var det ingen som hade någon aning. Inga problem, det löser sig tänkte jag. Visst gjorde det det, för kort därefter kom tjejen från kassan tillbaka och sa att hon skulle lämna en kaffe till en annan tjej i affären bredvid. Denna tjej visste med största sannolikhet var min eftersökta gata låg. Tre sekunder senare komm hon tillbaka med en blond tjej i släptåg. Hon visste precis var gatan låg och hon körde gärna dit mig i sin bil. Oh, vad jag gillar snälla människor. Väl på plats, träffade jag en kvinna, som blev så glad över att jag var Europe och att jag hette Maria, precis som hon. Hon hade färgglada kläder och kom från Holland. Själva modevisningen hölls i en kyrka. När modevisningen var slut ville den hollänska damen gärna köra mig till station. Jag tackade självklart ja, men väl i bilen kom hon på att det kanske skulle vara roligare om hon gjorde en liten sight seeing, så sagt och gjort. Becksvart ute och hon körde runt i sin lilla bil och pekade endera åt det ena hållet endera åt det andra hållet. Allt såg ju mer eller mindre likadant ut eftersom det var becksvart. Det fanns iaf fantastiskt prommenadstråk där, sånt gillar jag. Det slutade med att hon gav mig sitt telefonnummer så att vi kunde ta en kaffe någondag. Det är så roligt att träffa människor man inte träffat förut!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Lönn - 13 juli 2010 07:41

Jag älskar små byar/samhällen där alla glatt hälsar på dig och ännu bättre när det finns en vilda western feeling över det hela. Sådär så man nästan väntar sig en tumble weed rulla förbi några meter framför ens fötter, samtidigt som en banjo (nej det...

Av Maria Lönn - 6 april 2010 10:21

Jag har varit på road trip. Jag gillar road trip - skarpt. Den kan vara hur kort eller hur lång som helst, men jag gillart! Jag och Helen åkte till Mudgee. Jag kan sammanfatta visiten som fin, jätterolig, udda halvöde by och galen BnB ägare som bara ...

Av Maria Lönn - 23 mars 2010 23:09

Jag har varit lite uttråkade på sistone, och igår nådde det en liten kulmen när tennisen blev inställd, jag glömde plånboken och allt blev pannkaka på kvällen. När väl plånboken var hittad och jag spatserat iväg till Franklins för att handla lite mat...

Av Maria Lönn - 22 mars 2010 07:31

Idag har jag labbat med radioaktiva ämnen. Det är ju inte alls som det borde vara, dvs att jag helt plötsligt får oanade krafter och kan klättra på husfasader, flyga eller bara helt plötsligt kan höra vad folk 200 meter bort pratar om. Nix- inget, ja...

Av Maria Lönn - 17 mars 2010 06:07

Nu har jag precis mailat Helen och jag avslutade mailet med att skriva: "Nu ska jag minsann blogga", så då är det bara att börja plita ner några ord. Vi har några nya kineser på labbet och de heter ju jättekonstiga saker, jag har ingen chans att ko...

Ovido - Quiz & Flashcards