Direktlänk till inlägg 6 juli 2009

I don't do easy

Av Maria Lönn - 6 juli 2009 02:06

Idag verkar allt köra ihop sig på samma gång. De expriment jag vill göra får vänta eftersom apparatur är upptagen. Dock ska jag om några få minuter springa upp och splitta 12 olika cell linjer. Om ni vet något om att splitta celler så förstår ni att det inte är en så rolig uppgift.

I söndags när jag vaknade satt jag på min balkong i solen och läste en bok. När jag tittade ut över sydney kom känslan över mig att jag aldrig ville flytta härifrån - aldrig. Det är snabba kast fram och tillbaka här. Endera dagen har jag bestämt mig för att åka tillbaka till Sverige, eller iaf till ett land inte fullt så långt bort. Nu har ens tanke på avstånd blivit lite rubbat. Nuförtiden kan jag tänka att, ja San Fransisco vore ju bra att bo i, det är ju nära till Sverige. Allt är ju nära till Sverige i jämförelse med Australien. Varför var det tvunget att vara så himla långt bort. Om man tänker på det, borde ju inte avsåndet spela så stor roll, men det gör det. Det kostar både tid och pengar att åka hem och hälsa på. Två saker som man oftast inte har i överflöd. Perfekt vore att ha lite jobb i Sverige blandat med Australien och åka hem till Sverige över sommarmånaderna och stanna i Australien på vintern. Förutom jul då man åker hem för att fira en kall och mörk jul. Drömma kan man ju...

 
 
Ingen bild

Sofia

6 juli 2009 11:13

Hu, vad sorgligt om du bodde där konstant. Men vad icke sorgligt om du trivdes så med hemstaden Sydney konstant. Jaja, jag får döva min saknad med att vinka till dig från den luftballong som vi ska åka i snart! Det du! KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Lönn - 13 juli 2010 07:41

Jag älskar små byar/samhällen där alla glatt hälsar på dig och ännu bättre när det finns en vilda western feeling över det hela. Sådär så man nästan väntar sig en tumble weed rulla förbi några meter framför ens fötter, samtidigt som en banjo (nej det...

Av Maria Lönn - 6 april 2010 10:21

Jag har varit på road trip. Jag gillar road trip - skarpt. Den kan vara hur kort eller hur lång som helst, men jag gillart! Jag och Helen åkte till Mudgee. Jag kan sammanfatta visiten som fin, jätterolig, udda halvöde by och galen BnB ägare som bara ...

Av Maria Lönn - 23 mars 2010 23:09

Jag har varit lite uttråkade på sistone, och igår nådde det en liten kulmen när tennisen blev inställd, jag glömde plånboken och allt blev pannkaka på kvällen. När väl plånboken var hittad och jag spatserat iväg till Franklins för att handla lite mat...

Av Maria Lönn - 22 mars 2010 07:31

Idag har jag labbat med radioaktiva ämnen. Det är ju inte alls som det borde vara, dvs att jag helt plötsligt får oanade krafter och kan klättra på husfasader, flyga eller bara helt plötsligt kan höra vad folk 200 meter bort pratar om. Nix- inget, ja...

Av Maria Lönn - 17 mars 2010 06:07

Nu har jag precis mailat Helen och jag avslutade mailet med att skriva: "Nu ska jag minsann blogga", så då är det bara att börja plita ner några ord. Vi har några nya kineser på labbet och de heter ju jättekonstiga saker, jag har ingen chans att ko...

Ovido - Quiz & Flashcards