Alla inlägg den 11 juli 2009

Av Maria Lönn - 11 juli 2009 10:33

Idag har jag gjort roliga saker. Jag har nämligen tittat på Australian fottball. Det är fantastiskt roligt och snabbt går det med. Jag gillar aktiviteter då själva meningen är att man ska titta på män i tighta kläder samtidigt som man dricker öl. Jag var där med Neil och Gus från labbet. Gus hade fixat gratisbiljetter så jag spenderade mina pengar på att köpa souvenirer. Ledsen familjen, det kan hända att en del av era presenter stort visar logan för Sydney Swans. Det är roligt med sporter. Neil, som i vanliga fall är världens snällaste och lite timid. Kan vid en dålig passning vråla ut att något som att de borde choppa av benen. Han var dock inte väsrt. Det var några bakom oss som ideligen skrek glåpord. Jag tyckte det var roligt med kommentaren (som var en av de snällare): Do you think you are playing table tennis?

Dessutom kan jag nu flera av reglerna, vilket underlättade det hela. Var det något jag inte fattade så kunde jag bara vrida huvudet åt höger eller vänster för att fråga antingen Gus eller Neil. Det var ju inte riktigt samma sak när jag och pappa tittade på rugby Union. Jag gillar inte rugby lika mycket. Det går inte lika fort.

Vid halvtid hade det bestämts att jag skulle fotas med maskoten Bernie. Gus tog bilder medan jag gjorde High five och kramade svanen Bernie. Ja det var helt enkelt en jättekul dag!

Ovido - Quiz & Flashcards