Alla inlägg den 3 juli 2009

Av Maria Lönn - 3 juli 2009 07:57

Idag är det fredag. Jag har ätit ett rött jättestort äpple. Jag är lite av en trendsetter eftersom Neil härmar mig och har även han plockat upp ett äpple. Inte lika rött och inte lika stort som mitt, men han försöker iaf.


Det är titta på valsäsong i Sydney-trakten för tillfället. Jag har varit på valsafari en gång i mitt liv. Det hela ägde rum lite utanför Los Angeles. Det var när jag var på en Gordon konferens om oxidativ stress. Det var grått väder och vi satt i en liten båt och stirrade desperat över vattnet för att i förhoppning se något stort djur. Min handledare Horst var även han med. Jag tyckte det hela var rätt långtråkigt, detta trots att vi såg flera valar och tom såg stjärtfenor som ska vara så fint. Men det spelade ingen roll, jag var inte det minsta imponerad. Jag kan bli imponerad av både det ena och det andra, men valar verkar inte höra dit. Nu planerar folk här att åka på små valsafaris. De är så snälla och tycker att jag ska följa med. Jag har ingen som helst lust att följa med, eftersom jag bara tycker det är långtråkigt och sitta och spana över vattnet. Detta är dock helt no no att säga. Man ska inte tycka att dessa gigantiska djur är ointressanta och långtråkiga. Man ska dessutom tycka att det är riktigt rofyllt och en fin naturupplevelse att sitta där i en båt och stirra ut över det stora vattnet. Jag börjar känna press på mig att ljuga. "ledsen ledsen, jag är helt överbokad på söndag och, tyvärrr måndag tisdag med och ja även alla lördagar och söndagar resten av vintern..."

Ovido - Quiz & Flashcards