Direktlänk till inlägg 3 juli 2009

Valar, äpplen och fredagar

Av Maria Lönn - 3 juli 2009 07:57

Idag är det fredag. Jag har ätit ett rött jättestort äpple. Jag är lite av en trendsetter eftersom Neil härmar mig och har även han plockat upp ett äpple. Inte lika rött och inte lika stort som mitt, men han försöker iaf.


Det är titta på valsäsong i Sydney-trakten för tillfället. Jag har varit på valsafari en gång i mitt liv. Det hela ägde rum lite utanför Los Angeles. Det var när jag var på en Gordon konferens om oxidativ stress. Det var grått väder och vi satt i en liten båt och stirrade desperat över vattnet för att i förhoppning se något stort djur. Min handledare Horst var även han med. Jag tyckte det hela var rätt långtråkigt, detta trots att vi såg flera valar och tom såg stjärtfenor som ska vara så fint. Men det spelade ingen roll, jag var inte det minsta imponerad. Jag kan bli imponerad av både det ena och det andra, men valar verkar inte höra dit. Nu planerar folk här att åka på små valsafaris. De är så snälla och tycker att jag ska följa med. Jag har ingen som helst lust att följa med, eftersom jag bara tycker det är långtråkigt och sitta och spana över vattnet. Detta är dock helt no no att säga. Man ska inte tycka att dessa gigantiska djur är ointressanta och långtråkiga. Man ska dessutom tycka att det är riktigt rofyllt och en fin naturupplevelse att sitta där i en båt och stirra ut över det stora vattnet. Jag börjar känna press på mig att ljuga. "ledsen ledsen, jag är helt överbokad på söndag och, tyvärrr måndag tisdag med och ja även alla lördagar och söndagar resten av vintern..."

 
 
Ingen bild

ML

11 juli 2009 23:20

Kul läsning. Jag skulle ju kolla på teve. Jag läste din blogg istället.När du kommer hem får du lära mig facebook. Eller är det bar för de yngre människorna? Förresten Ulf Å. är ju med i facobook. Hör du från honom?.Hejo puss mamma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Lönn - 13 juli 2010 07:41

Jag älskar små byar/samhällen där alla glatt hälsar på dig och ännu bättre när det finns en vilda western feeling över det hela. Sådär så man nästan väntar sig en tumble weed rulla förbi några meter framför ens fötter, samtidigt som en banjo (nej det...

Av Maria Lönn - 6 april 2010 10:21

Jag har varit på road trip. Jag gillar road trip - skarpt. Den kan vara hur kort eller hur lång som helst, men jag gillart! Jag och Helen åkte till Mudgee. Jag kan sammanfatta visiten som fin, jätterolig, udda halvöde by och galen BnB ägare som bara ...

Av Maria Lönn - 23 mars 2010 23:09

Jag har varit lite uttråkade på sistone, och igår nådde det en liten kulmen när tennisen blev inställd, jag glömde plånboken och allt blev pannkaka på kvällen. När väl plånboken var hittad och jag spatserat iväg till Franklins för att handla lite mat...

Av Maria Lönn - 22 mars 2010 07:31

Idag har jag labbat med radioaktiva ämnen. Det är ju inte alls som det borde vara, dvs att jag helt plötsligt får oanade krafter och kan klättra på husfasader, flyga eller bara helt plötsligt kan höra vad folk 200 meter bort pratar om. Nix- inget, ja...

Av Maria Lönn - 17 mars 2010 06:07

Nu har jag precis mailat Helen och jag avslutade mailet med att skriva: "Nu ska jag minsann blogga", så då är det bara att börja plita ner några ord. Vi har några nya kineser på labbet och de heter ju jättekonstiga saker, jag har ingen chans att ko...

Ovido - Quiz & Flashcards