Alla inlägg den 9 juli 2009

Av Maria Lönn - 9 juli 2009 07:11

Det är gråare än gråast i Sydney, som värsta Novembervädret. Regnet slutar alldrig falla från den gråa himmel som är det enda man ser. Tur är att jag har mina fina gummistövlar. Jag vill precis som ett litet barn skutta runt i de största vattenpölarna. Dock anses det inte helt normalt att 33-åringar hoppar hage i vattenpölar under höga utrop. Därför försöker jag göra det diskret. Jag går längst trottoaren och på det mest, vad jag iaf tror, osynliga sätt styr jag fötterna mot de största pölarna, med lite mer energi än jag vanligtvis har i nedsättning av foten låter jag foten möta vattenytan. När hela foten omsluts av vatten och även delar av ankeln ler jag stort - yey vad härligt. Man måste få försöka få lite roligheter av regnet iaf.

Jag hade skrivit ett långt inlägg om hur jag virrat bort mig och missat min första möjlighet till att träna kroppen genom pole dancing. Nu är jag för trött för att skriva det igen, men kontentan var att jag inte fick svinga mig runt en stång. Jag fick istället betala 30 dollar för att kuta runt ett kvarter i öven en halvtimma. Utan en skymt av Blusch dance school. Ja, ja, så kan det vara ibland.

Nu ska ni iaf få se en bild på mina omtalade stövlar!

Ovido - Quiz & Flashcards