Direktlänk till inlägg 16 juli 2009

Världens mest udda unge

Av Maria Lönn - 16 juli 2009 06:55

Efter jag skrev om hur jag trodde alla tjuvar var rävar som liten har jag kommit på andra konstiga ideer som jag hade. Om någon har läst barna Hedenhös, kanske ni kommer ihåg en historia då ett vulkanutbrott skett på en ö (eller om det var land) någonstans på jorden dit familjen Hedenhös hamnat. Invånarna på denna ö satte efter vulkanutbrottet bananskal på fötterna och gled nerför vulkanen på den torkade lavan. När min storasyster började skolan hade hon en tjej från Libanon (Libanan) i hennes klass. Gud, vilken dröm tänkte jag och såg framför mig hur systers klasskompis gled nerför vulkanerna i full fart med bananer på fötterna. 


Jag trodde vidare, vilket kanske flera trodde, att ärr dvs, det som uppstår efter skador på huden, var en radda av röda upphöjda R på rad där såret tidigare varit. Spännande lät det. Inte undra på att jag var intresserad av att få ärr.


Sen så trodde jag naturligtvis även att Skövde var lika med Sverige och så hade jag två låtsaskompisar som hette Rallis och pillis. Pillis var Rallis lillebror. De hade randiga tröjor i rött och blått och det var jätteroliga att vara med.  Jag hade som projekt att gräva mig till Kina från min sandlåda över en sommar och jag trodde att alla människor var lediga på sin födelsedag. Den senare är ju en riktigt bra ide!

 
 
MariaG

MariaG

16 juli 2009 21:32

Rallis och Pillis ja! Dom hade du inte riktigt släppt på högstadiet va? Det är i allfall vad jag kommer ihåg.

http://www.aglioolioegiuliano.blogspot.com

 
Ingen bild

ML

18 juli 2009 22:10

Hej Rallis o Pillis skapare!

Kul att få veta lite om R o P. Jag undrar om de är kortväxta små små varelser eller hur ser de ut?
Rocco o Kerstin sa att du o Maria mailade med varandra.
Hej hopp Mamma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Lönn - 13 juli 2010 07:41

Jag älskar små byar/samhällen där alla glatt hälsar på dig och ännu bättre när det finns en vilda western feeling över det hela. Sådär så man nästan väntar sig en tumble weed rulla förbi några meter framför ens fötter, samtidigt som en banjo (nej det...

Av Maria Lönn - 6 april 2010 10:21

Jag har varit på road trip. Jag gillar road trip - skarpt. Den kan vara hur kort eller hur lång som helst, men jag gillart! Jag och Helen åkte till Mudgee. Jag kan sammanfatta visiten som fin, jätterolig, udda halvöde by och galen BnB ägare som bara ...

Av Maria Lönn - 23 mars 2010 23:09

Jag har varit lite uttråkade på sistone, och igår nådde det en liten kulmen när tennisen blev inställd, jag glömde plånboken och allt blev pannkaka på kvällen. När väl plånboken var hittad och jag spatserat iväg till Franklins för att handla lite mat...

Av Maria Lönn - 22 mars 2010 07:31

Idag har jag labbat med radioaktiva ämnen. Det är ju inte alls som det borde vara, dvs att jag helt plötsligt får oanade krafter och kan klättra på husfasader, flyga eller bara helt plötsligt kan höra vad folk 200 meter bort pratar om. Nix- inget, ja...

Av Maria Lönn - 17 mars 2010 06:07

Nu har jag precis mailat Helen och jag avslutade mailet med att skriva: "Nu ska jag minsann blogga", så då är det bara att börja plita ner några ord. Vi har några nya kineser på labbet och de heter ju jättekonstiga saker, jag har ingen chans att ko...

Ovido - Quiz & Flashcards