Direktlänk till inlägg 21 juli 2009

gång för själen

Av Maria Lönn - 21 juli 2009 08:41

Idag är det tisdag och jag har blandat buffertar. Det är bland det tråkigaste som finns. Dessutom känns det som om jag andas in kilovis av kemikalier, eftersom vårt kemikalierum är dåligt ventilerat och hur litet som helst.

Jag älskar att gå. På riktigt gör jag det. Jag kom på det i helgen. Det var fint väder, solen sken, himlen blå och för en gång skull så lät det som om fåglarna kvittrade (i vanliga fall bräker de som tusen får och driver en till vansinne). Jag var ute och gick själv i flera timmar. Jag gick längst Crown street, som har jättemånga roliga affärer. Jag blev bland annat förälskad i en svart sammetsfotölj i en liten shop och i en annan hittade jag en hatt jag gillade. Därefter fortsatte jag över Centennial park, som var fullt med folk redo att titta på rugby. Varefter jag försökte mig på en genväg, men istället irrade runt vid Fox studios och inte hittade ut. Jag hamnade till slut vid Bondi. Jag var kanske ute i 3-4 h och jag njöt varje sekund. Jag lyssnade inte på radio eller någt. Ibland känns jag lite knäpp med alla mina gångexkursioner, men jag gör det för jag verkligen tycker det är avslappnande, som andra tycker att yoga är. Jag har ju inte riktigt kommit dit än.

 
 
Ingen bild

ML

21 juli 2009 21:25

Jag förstår dig. Promenader är verkligen avslappnande. Vi har gått runt Brunnsviken idag, men det borde vara lte mera promenerande för vår del.

 
Ingen bild

Sofia

22 juli 2009 12:04

Vi kan bilda en gångsekt! Ett slutet sällskap som har hemliga medlemskort och hemliga rutter. jag är ju också biten nu, mammaledig som jag är. Emil är så illa tvungen att följa med, men han börjar lära sig att det är som yoga han också. Igår gick jag från 0830 tills det kom en åskskur vid Hornstull vid 14, då rusade jag in på 4an och flydde hem. Men jäklar vad underbart jag hade det tills dess! LÄNGTAR TILLS VI KAN GÅ IHOP SNART, då ska jag impa på dig med att ha lärt mig hur man hittar från Odenplan till Norra Bantorget.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Lönn - 13 juli 2010 07:41

Jag älskar små byar/samhällen där alla glatt hälsar på dig och ännu bättre när det finns en vilda western feeling över det hela. Sådär så man nästan väntar sig en tumble weed rulla förbi några meter framför ens fötter, samtidigt som en banjo (nej det...

Av Maria Lönn - 6 april 2010 10:21

Jag har varit på road trip. Jag gillar road trip - skarpt. Den kan vara hur kort eller hur lång som helst, men jag gillart! Jag och Helen åkte till Mudgee. Jag kan sammanfatta visiten som fin, jätterolig, udda halvöde by och galen BnB ägare som bara ...

Av Maria Lönn - 23 mars 2010 23:09

Jag har varit lite uttråkade på sistone, och igår nådde det en liten kulmen när tennisen blev inställd, jag glömde plånboken och allt blev pannkaka på kvällen. När väl plånboken var hittad och jag spatserat iväg till Franklins för att handla lite mat...

Av Maria Lönn - 22 mars 2010 07:31

Idag har jag labbat med radioaktiva ämnen. Det är ju inte alls som det borde vara, dvs att jag helt plötsligt får oanade krafter och kan klättra på husfasader, flyga eller bara helt plötsligt kan höra vad folk 200 meter bort pratar om. Nix- inget, ja...

Av Maria Lönn - 17 mars 2010 06:07

Nu har jag precis mailat Helen och jag avslutade mailet med att skriva: "Nu ska jag minsann blogga", så då är det bara att börja plita ner några ord. Vi har några nya kineser på labbet och de heter ju jättekonstiga saker, jag har ingen chans att ko...

Ovido - Quiz & Flashcards