Direktlänk till inlägg 30 juli 2009

Mäktiga Possumtämjare Maria

Av Maria Lönn - 30 juli 2009 10:18

Idag har jag huvudvärk. Det är inte alls trevligt. Jag tror det är för jag åt så mycket kött igår. jag gjorde nämligen spagetti och köttfärsås och det var nog första gången jag gjort det i hela mitt liv. Iaf med riktigt kött. Grejen är, det blev supergott. Jag hällde i lite allt möjligt tom vin. Mitt motto var mustigt och det tycker jag att jag lyckades med det. Jag åt massor, så såklart är huvudvärken köttfärsens fel.

Idag har jag skrivit massa mail till min storasyster, vi skriver mail som man chattar. En mening åt gången. Jag tycker det är jätteroligt och blir lite förnärmad när jag måste göra jobb istället. Fast nu får jag göra det hur mkt jag vill, för jag har slutat för dagen och sitter och dricker kaffe. Jag visste inte att man kunde sakna människor så mkt som jag har gjort när jag har varit här i Australien. Det är konstigt för jag har ju bott utomlands förut, men jag tror inte jag saknade lika mycket. Det kanske har att göra med att jag vet att nu är jag långt långt bort.

Idag skulle jag spionera på possums, men eftersom jag hade huvudvärk fick jag skjuta på det. Jag frågade dem på labbet om de inte trodde det var möjligt att jag skulle kunna tämja en possum och ha som husdjur. De bara skrattade och undrade om jag överhuvudtaget hade något intresse av att bevara mina kroppsdelar. ja ja, jag får väl skaffa annat husdjur.

 
 
Ingen bild

MariaG

31 juli 2009 20:09

Håll dig borta från KÖTTET, klart du fick värk, ajajaja!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Lönn - 13 juli 2010 07:41

Jag älskar små byar/samhällen där alla glatt hälsar på dig och ännu bättre när det finns en vilda western feeling över det hela. Sådär så man nästan väntar sig en tumble weed rulla förbi några meter framför ens fötter, samtidigt som en banjo (nej det...

Av Maria Lönn - 6 april 2010 10:21

Jag har varit på road trip. Jag gillar road trip - skarpt. Den kan vara hur kort eller hur lång som helst, men jag gillart! Jag och Helen åkte till Mudgee. Jag kan sammanfatta visiten som fin, jätterolig, udda halvöde by och galen BnB ägare som bara ...

Av Maria Lönn - 23 mars 2010 23:09

Jag har varit lite uttråkade på sistone, och igår nådde det en liten kulmen när tennisen blev inställd, jag glömde plånboken och allt blev pannkaka på kvällen. När väl plånboken var hittad och jag spatserat iväg till Franklins för att handla lite mat...

Av Maria Lönn - 22 mars 2010 07:31

Idag har jag labbat med radioaktiva ämnen. Det är ju inte alls som det borde vara, dvs att jag helt plötsligt får oanade krafter och kan klättra på husfasader, flyga eller bara helt plötsligt kan höra vad folk 200 meter bort pratar om. Nix- inget, ja...

Av Maria Lönn - 17 mars 2010 06:07

Nu har jag precis mailat Helen och jag avslutade mailet med att skriva: "Nu ska jag minsann blogga", så då är det bara att börja plita ner några ord. Vi har några nya kineser på labbet och de heter ju jättekonstiga saker, jag har ingen chans att ko...

Ovido - Quiz & Flashcards